Bilboko Portuko Agintaritzak kontratatzen du Maratek proyectos, Bilboko portuko AZ-2 kaian jarduera logistiko-industrialetarako nabe bat eraikitzeko proiektuaren obra-zuzendaritzari laguntza teknikoa emateko.
Lanak ekainaren 30ean hasi ziren eta lanak egiteko epea 7 hilabete eta erdikoa da.
Itsas dorre eolikoak fabrikatzeko eta esportatzeko instalazio berriak 300 lanpostu berri sortuko ditu, eta 55 milioi euroko inbertsioa izango du, eraikuntzan, ekipamenduan eta martxan jartzean.
Lantegia 2018ko martxoan irekiko dute, eta astelehen honetan egin dute proiektuaren lehen harria jartzeko ekitaldi sinbolikoa.

Plantak itsas zabalean kokatutako offshore instalazioetarako 180 dorre egiteko ahalmena izango du, eta enpresak guztizko kostuaren 37,4 milioi jarriko ditu, industria-ekipamenduaren eta faktoria abian jartzearen artean banatuta.
Hurrenez-hurreneko antolamenduarekin, instalazioak nabe nagusi handi bat izango du, eta, hari atxikitako bloke gisa, zerbitzu-eraikin bat eta administrazio-eraikin bat izango ditu. Nabeen altuera 20 metrokoa izango da.
Bilboko Portuko Agintaritzak 17,5 milioiren truke esleitu zuen maiatzean industria-jarduera logistikoak hartuko dituen nabearen eraikuntza. Haizea Wind enpresari 35 urterako esleitu zitzaion instalazio berrien ustiapena.
Eraikuntzak 49.000 metro karratu inguru izango ditu, AZ-2 kaian kokatuta, 77.000 metro karratu inguruko azalera duen lurzati batean.
Dorreen ekoizpena, bakoitza hiru tartez osatua, 107.000 tona ingurukoa izango da portuko trafikoari dagokionez. Offshore dorreek 8,5 metroko diametroa dute eta zati bakoitzaren pisua 400 tona ingurukoa da. Prozesua konplexua denez, eta itsasontzietan muntatu eta lekuz aldatu behar direnez, kaian bertan fabrikatu behar dira, planta berrirako aukeratutako kokapenari esker.
Hori izan da, hain zuzen ere, Haizea Windek Bilboko portuaren alde egin duen arrazoietako bat; izan ere, eraikitzen ari diren plantak sektore eolikoaren oztopo nagusia ezabatzen du, hau da, horrelako produktuak lurreko garrioaren bitartez garraiatzeko ezintasuna, neurriengatik.
Instalazioa prest egongo da, halaber, lehorreko dorre eolikoak eraikitzeko beharrezko balio-aniztasuna izateko, merkatuak hala eskatzen badu, bai eta itsasoko parke eolikoetan erabiltzen diren tamaina handiko beste pieza batzuk ere, hala nola monopilak eta trantsizioko piezak.